måndag 31 augusti 2009

Full rulle

Idag har det varit fullt upp som vanligt. Fixat skottkärra, målat, hämtat isolering, burit in isolering, pratat med elektrikern, röjt utanför huset, eldat och burit bort mer träd. Dessa träd verkar aldrig ta slut.. vet inte hur mycket vi tagit ner och burit bort. Jag tackar bonden jag hyr torpet av för att jag får kasta det på hans mark iaf =) Tänk och behöva köra bort allt... hade inte vart roligt!

I söndags var det marknad här i Rångedala. Jag var uppe med tuppen och på plats kl 9.00.. men det visade sig att loppisen börja först kl 10. Hur kunde jag missa det? Har ju vart 5 år i rad nu och borde ha lärt mig ;) Men men, jag gick hem igen och tog hunden på promenad istället. Var åter på plats kl 10.00 Fanns så himla mycket fint.. en gammal kökssoffa hade jag spanat in men den var redan såld när jag kom fram =( Jag fyndade en hel del iaf, 1 skåp, 1 rottingkista, 1 annan kista, 1 mangelkorg, 2 uppläggningsfat, 1 korg och ett jätte fint tyg som jag ska sy kuddar av. Allt till en summa av 115 kronor!!! Helt otroligt! Jag köpte en present till Fanny (min systers dotter) också.. vad får ni reda på när hon fått dom =) Ska ta kort och visa alla fynd!

I morrn kommer Lennart och ska gå igenom beställningen av fönsterna så att allt stämmer. Han har med sig bilder på alla fönster också, ska bli spännande att se!

Kika gärna in på min privata rådgivares sida =) villasolberga.blogspot.com Vilken skillnad en utbyggnad kan göra.. kommer bli hur fint som helst =)

Kram Maria

Inga kommentarer: