torsdag 27 augusti 2009

2,9 km brädor att måla!




Nu i kväll har jag målat igen, 2,9 km brädor är det att måla! Gånger 2, innan dom sätts upp och sen 1 gång när allt är på plats =) Lite att göra med andra ord.. Nu fick jag ge upp eftersom jag inte såg ett smack.. Jag hoppas verkligen att Vattenfall "reder upp" allt snarast så att elektrikern kan komma och fixa elen tillfälligt.

Har pratat med rörmokare idag och han kommer nästa vecka och kollar.

Pelletskamin är beställd och kommer fm redan i morgon. Lennart på Ulricehamns Järn och Bygg har hjälpt till med otroligt mycket, han har bla fixat fram kaminen jag ska ha, det finns inte många pelletskaminer som klarar av att värma 500 kubikmeter som det är i salen.. Blev jätte glad när han ordnat fram en som skulle funka, hade nästan gett upp hoppet om pelletskamin... Lennart har själv ett jätte fint missionshus en bit härifrån. Perfekt att ha någon att fråga om råd =) Det finns mer hjälpsamma människor än man tror har jag märkt ;)
Har bestämt vit nyans till huset också. Hade tänkt mig en kallare vit färg men eftersom dörrar och fönster är i "normal" vitt så får det helt enkelt bli den! Huset ska bli vitt med ljusgrå knutar och foder är tanken. Vad tror du om det Jenny? Min privata rådgivare ;)
I morrn kl 8 kommer sotarn och ska provtrycka skorstenen samt kolla upp vad mer som behövs åtgärdas innan man kan börja elda. Sen står målning på schemat =)
Maria




1 kommentar:

Villa Solberga sa...

Det blir ju kanon snyggt med ljusgrå detaljer!
så din privata rådgivare säger: kör på =)

Jag hade så gärna velat komma och hjälpa dig och måla! om bara tiden hade funnits!!

hörs om imon, pappa kommer så vi kan ju köra isoleringen i hans bil och vår kärra.

kram